SEMINAR JELAJAH MALAYSIA 2010

KHILAFAH ATAS MANHAJ KENABIAN – JANJI ALLAH DAN RASULNYA

"Di tengah-tengah kalian terdapat zaman kenabian, atas izin Allah ia tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian. Ia ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) yang zalim; ia juga ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) diktator yang menyengsarakan; ia juga ada dan atas izin Alah akan tetap ada. Selanjutnya akan ada kembali Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian." Beliau kemudiannya diam. [HR Ahmad dan al-Bazar]

SIAPA JEBBAT

My photo
Siapa ana??? Ana bukanlah hero filem cinta, bukan juga hero filem hollywood mahupun bollywood. Ana hanyalah seorang hamba Allah... Ana adalah umat Muhammad S.A.W... Bagaimana pula dengan anta...??? Masih kabur??? Mari bersama-sama dengan ana menuju ke sebuah negara yang bergelar Daulah Khilafah. InsyaAllah... Pandangan/kritikan/nasihat dialukan. Pastikan subject email anta mengikut tajuk yang hendak di kemukakan dan Email ke : jebbat@gmail.com

TERIMA KASIH KEPADA SEMUA


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi maha mengasihi.

Di dahului dengan kesyukuran kepada Allah SWT dan junjungan mulia kita iaitu Rasulullah SAW. Disini diucapkan ribuan terima kasih tak terhingga kepada seluruh blogger yang menghubungi saya mahupun di hubungi oleh saya.

Semenjak menceburi bidang blogger ini pada July 2007, banyak kenangan manis dan kenangan pahit di alami. Namun itu semua tidak menjatuhkan semangat bagi meneruskan kerja dakwah. Melalui email, hampir 300 alamat email yang ada dalam simpanan.

Alhamdulillah... dari beratus email yang dihantar kebanyakan menunjukkan respon yang positif. Bukan semua blogger. Ada juga sebaliknya, ada yang memaki hamun, ada yang minta hentikan email dan macam-macam lagi dengan macam-macam alasan.

Namun yang berani pun ada. Mereka berhujah dengan keberanian yang mengkagumkan tetapi hujah mereka hanya dengan hukum akal. Tiada dalil dan nas yang diberikan bagi menyokong dakwaan mereka. Walau bagaimanapun, saya terima dengan hati terbuka (terima tidak bererti setuju). Ada juga yang menghempuskan api bagaikan naga yang marah.... tetapi apabila berbalas berhujah... dia MIA (missing in action). Emmm... ada juga yang bila dihubungi terus hilang. Ada juga yang di suruh menghubungi saya kembali tetapi sampai sekarang tak nampak sepatah ayat pun... :-)

Yang lebih kelakar lagi.... ada yang hanya berani di alam maya saja, bila ingin bertemu senyap jerr... tidak mengapa, mungkin belum bersedia. Saya doakan semoga kita berjumpa satu hati nanti dan janganlah takut kerna saya juga manusia biasa. Saya tiada ilmu kebal yang tembak tak lut, tikam pisau patah atau boleh terbang pokok ke pokok cam filem pontianak. Hehehe...

Saya tak ada semua tuu... saya manusia biasa yang berdarah merah bukan warna biru atau hijau atau kuning atau unggu atau putih (cam darah mahsuri tuuu... tul kerr???). Yang paling penting yang perlu anda tahu... saya hanya 'MANUSIA BIASA'... tuu jerr... heheh... :-)

Namun begitu, kebanyakan blogger memberi respon yang cukup menggalakkan. Ada yang memberi kata-kata semangat. Ada yang mendoakan perjuangan. Ada yang mengambil dan memaparkan email dari kiriman saya di dalam blog mereka. Alhamdulillah dan terima kasih saya ucapkan.

Apapun email yang saya terima dari pro mahupun kontra... saya dengan berbesar hati mengucapkan berbanyak terima kasih di atas sokongan, nasihat, kritik membina, kritikan yang menjatuhkan, doa dari muslimin dan muslimat dan pelbagai lagi.

Alhamdulillah dan saya doakan semoga saya dan seluruh kaum muslimin diberi petuntuk dan hidayah dari Allah SWT.

Di akhir kata, tulisan ini bukanlah menunjuk kehebatan atau kepandaian, jauh sekali menjatuhkan seseorang, namum hanya menghargai mereka yang telah sudi menerima email dari saya bagi menjernihkan pemikiran dengan kebenaran.

Dan disini saya bawakan kata-kata dari Amir Hizbut Tahrir.

“Wahai para ulama yang dimuliakan! Sesungguhnya, ulama yang bertakwa dan ikhlas lebih berhak atas urusan ini (menegakkan Khilafah), dan tempatnya selalu di barisan terhadapan dalam setiap kebaikan. Untuk itu, kami tidak ingin hanya berkata kepada anda, “Sokonglah kami, tolonglah kami dan bantulah kami.” Namun, dengan rasa hormat dan ketulusan dari lubuk hati yang paling dalam, kami ingin berkata kepada anda lebih dari semua itu, “Berjuanglah bersama kami, dan bekerjasamalah dengan kami, untuk kebaikan ini.” Sesungguhnya kemuliaan Islam dan kaum Muslimin adalah di tangan Allah dan sudah semakin hampir. Semua itu pasti akan terwujud dengan izin Allah.”


0 comments:

 
© Copyright by Dunia Menuju Daulah Khilafah  |  Template by Blogspot tutorial