SEMINAR JELAJAH MALAYSIA 2010

KHILAFAH ATAS MANHAJ KENABIAN – JANJI ALLAH DAN RASULNYA

"Di tengah-tengah kalian terdapat zaman kenabian, atas izin Allah ia tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian. Ia ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) yang zalim; ia juga ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) diktator yang menyengsarakan; ia juga ada dan atas izin Alah akan tetap ada. Selanjutnya akan ada kembali Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian." Beliau kemudiannya diam. [HR Ahmad dan al-Bazar]

SIAPA JEBBAT

My photo
Siapa ana??? Ana bukanlah hero filem cinta, bukan juga hero filem hollywood mahupun bollywood. Ana hanyalah seorang hamba Allah... Ana adalah umat Muhammad S.A.W... Bagaimana pula dengan anta...??? Masih kabur??? Mari bersama-sama dengan ana menuju ke sebuah negara yang bergelar Daulah Khilafah. InsyaAllah... Pandangan/kritikan/nasihat dialukan. Pastikan subject email anta mengikut tajuk yang hendak di kemukakan dan Email ke : jebbat@gmail.com

/// ALHAMDULILLAH KINI KEMBALI /// JEBBAT "MOHON CUTI"

Assalamualaikum W.B.T

Ana dengan ini memohon maaf di segala kesilapan, kekasaran mahupun apa-apa saja yang membuatkan antum semua terasa hati.

Berkemungkinan ana tidak dapat mengikuti blog-blog rakan-rakan dan saudara ana dalam masa terdekat oleh kerana masalah yang tidak dapat di elakkan. InsyaAllah, apabila selesai ana akan kembali seperti biasa.

Kepada saudara dan rakan yang banyak menyokong dan menasihati ana, ana minta pertolongan antum semua agar dapat menjawab/maklumbalas/nasihat/dll melalui chatbox di dalam blog ini bagi semua pihak dan tentunya niat kerana Allah SWT.

Jutaan Terima Kasih Abdullah Hukum, Wazura, tanpa nama, joei, menanti, saiful hadi, ana muslim, pahlawan bertopeng dan lain-lain lagi saudara ana yang pernah melawati chatboz ana, ana mohon maaf dari hujung rambut sehingga hujung kaki jika selama ini ada yang terkasar, salah faham, tersinggung hati dan sebagainya.

Ana amat menghargai antum semua. Janganlah jadikan teguran dan kritikan kepada ana itu sebagai pemutus siratulrahim. Ana terima segala sekongan, teguran dan kritik dengan me'muhasabah'kan diri ana.

Sabda Rasulullah SAW : : "tidak akan masuk syurga bagi mereka yang memutuskan silatulrahim". (hadis hasan soheh riwayat Imam At-Tirmizi).

Ana akan kembali dalam masa terdekat dan paling lama dalam masa 1 bulan. InsyaAllah.

Sekian

Wassalam WBT

Jebbat
hanya seorang hamba Allah.




0 comments:

 
© Copyright by Dunia Menuju Daulah Khilafah  |  Template by Blogspot tutorial