SEMINAR JELAJAH MALAYSIA 2010

KHILAFAH ATAS MANHAJ KENABIAN – JANJI ALLAH DAN RASULNYA

"Di tengah-tengah kalian terdapat zaman kenabian, atas izin Allah ia tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian. Ia ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) yang zalim; ia juga ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) diktator yang menyengsarakan; ia juga ada dan atas izin Alah akan tetap ada. Selanjutnya akan ada kembali Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian." Beliau kemudiannya diam. [HR Ahmad dan al-Bazar]

SIAPA JEBBAT

My photo
Siapa ana??? Ana bukanlah hero filem cinta, bukan juga hero filem hollywood mahupun bollywood. Ana hanyalah seorang hamba Allah... Ana adalah umat Muhammad S.A.W... Bagaimana pula dengan anta...??? Masih kabur??? Mari bersama-sama dengan ana menuju ke sebuah negara yang bergelar Daulah Khilafah. InsyaAllah... Pandangan/kritikan/nasihat dialukan. Pastikan subject email anta mengikut tajuk yang hendak di kemukakan dan Email ke : jebbat@gmail.com

Seminar 26 Julai – Demokrasi di Penghujung Hayat, Khilafah Penyelamat Umat

Assalamualaikum..
Anda semua dijemput untuk menghadiri Seminar Terbuka:

Tarikh : 26hb Julai 2009 bersamaan 4hb Sya’ban 1430 H
Hari : Ahad
Masa : 8.30 pagi – 1.30 tengahari
Tempat : Dewan Cempaka, Tingkat 4, Kompleks PKNS, Persiaran Bangi, Bandar Baru Bangi, Selangor
Aktiviti : seminar, pameran khilafah, tayangan multimedia, jualan buku, vcd dan cenderahati

Muslimin dan Muslimat dijemput Hadir
Masuk adalah percuma

Seminar Demokrasi Di Penghujung Hayat, Khilafah Penyelamat Umat

Seminar Demokrasi Di Penghujung Hayat, Khilafah Penyelamat Umat

Sedikit review untuk seminar ini:

  1. Seminar ini akan membawa perbincangan tentang realiti demokrasi dan keharamannya. Realiti yang dimaksudkan di sini adalah definisi demokrasi, sejarahnya, konsepnya, janji manisnya, penipuan dan kerosakan serta kedurjanaan yg dibawanya selama ini. Juga akan terangkan bagaimana umat Islam selama ini ‘tertipu’ oleh demokrasi di seluruh dunia, termasuk Malaysia.

  2. Selepas tu, akan diterangkan tentang keharaman demokrasi dengan nas-nas syarak yang jelas.
    Seminar ini juga akan menerangkan perbezaan antara demokrasi dengan Islam, khususnya dengan syura. Kita juga akan terangkan pendapat ulama yang mengambil demokrasi berdasaran kaedah syara’ yang salah. Juga akan dibedah, didedah dan diperjelaskan bagaimana kaedah yang salah ini telah dipergunakan oleh umat Islam untuk menghalalkan demokrasi.

  3. Seterusnya akan dterangkan tentang sistem Khilafah yang bertentangan sama sekali dengan demokrasi. Membongkarkan ketakutan Barat terhadap Khilafah dan usaha mereka agar umat Islam tetap berpegang kepada demokrasi. Akan diterangkan bagaimana Khilafah dahulu menjadi peneraju dan penyelamat dunia termasuk pendedahan kisah kehidupan orang-orang kafir zimmi di dalam Daulah yang sayangkan Daulah Islam. Daulah menjaga mereka sepertimana hak-hak kaum muslimin berbeza dengan realiti hari ini yang mana Barat menindas umat Islam yang ada di negara mereka.

  4. Akhirnya adalah pendedahan bahawa di seluruh dunia umat Islam sudah mula sedar bahawa demokrasi hanyalah menipu dan menindas mereka. Disertakan bersama bukti-bukti bahawa umat Islam di seluruh dunia telah mula menolak demokrasi dan mencari alternative lain iaitu Khilafah. Hanya Khilafahlah yang akan menjadi penyelamat dan usaha untuk mengembalikan Khilafah semula memerlukan sokongan dari seluruh umat Islam.

Jadi, marilah kita beramai-ramai, membawa rakan taulan ke seminar ini yang sungguh menarik ini. InsyaAllah akan membawa pendedahan perspektif baru akan perjuangan untuk mengembalikan Islam sebagai rahmatan lil alamin di Malaysia dan di seluruh dunia.

seminar demokrasi dipenghujung hayat

seminar demokrasi dipenghujung hayat

Terima kasih kepada Faizal (syababtajdid) atas teks ini dan juga poster di atas

0 comments:

 
© Copyright by Dunia Menuju Daulah Khilafah  |  Template by Blogspot tutorial