SEMINAR JELAJAH MALAYSIA 2010

KHILAFAH ATAS MANHAJ KENABIAN – JANJI ALLAH DAN RASULNYA

"Di tengah-tengah kalian terdapat zaman kenabian, atas izin Allah ia tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian. Ia ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) yang zalim; ia juga ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) diktator yang menyengsarakan; ia juga ada dan atas izin Alah akan tetap ada. Selanjutnya akan ada kembali Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian." Beliau kemudiannya diam. [HR Ahmad dan al-Bazar]

SIAPA JEBBAT

My photo
Siapa ana??? Ana bukanlah hero filem cinta, bukan juga hero filem hollywood mahupun bollywood. Ana hanyalah seorang hamba Allah... Ana adalah umat Muhammad S.A.W... Bagaimana pula dengan anta...??? Masih kabur??? Mari bersama-sama dengan ana menuju ke sebuah negara yang bergelar Daulah Khilafah. InsyaAllah... Pandangan/kritikan/nasihat dialukan. Pastikan subject email anta mengikut tajuk yang hendak di kemukakan dan Email ke : jebbat@gmail.com

HUKUM ALLAH DIREMEHKAN LAGI!!!


(klik pada gambar untuk bacaan sepenuhnya)

Tulisan ini boleh di dapati dari akbar UM bertarikh 28 Ogos, 2009 dibahagian Forum.

Inilah salah satu ruang lingkup pemikiran mereka dalam sistem kebebasan. Sistem demokrasi kufur yang memisahkan agama dan politik, yang memisah agama dengan kehidupan. Pendek kata, agama adalah sesuatu yang asing dari dunia.

Hukum Allah SW
T hanya jadi mainan. Bagi mereka hukum Allah sangat memalukan dan ketinggalan. Pemikiran yang dijajah pola pemikiran sekular.

Ketahuilah wahai umat Muhammad.
Keruntuhan pemikiran Islam dalam diri Muslim amat membimbangkan. Hanya dengan Sistem Pemerintahan Islam secara total sahaja dapat membendung segala permasalahan ini.

Mungkin hari ini anda masih lagi mendengar seruan azan yang diazankan oleh bilal. Tidak mustahil satu hari nanti, semua ini akan hanya menggunakan cd. Kerana apa??? Kerana Demokrasi kononnya hak asasi manusia. Demokrasi yang kononnya adil kepada semua.

Wahai kaum Muslimin.

Sedarlah, bahawa kita pola pemikiran ummat Islam kita di tahap yang terlalu rendah. Sistem Islam yang digunapakai masa ini bukanlah sistem Islam sepenuhnya. Bilamana tidak digunakan hukum Allah sepenuhnya, maka ini menyebabkan Islam dipandang hina. Islam ketinggalan dianggap ketinggalan. Islam dianggap zalim. Sedangkan sebenarnya Islam tidak ketinggalan. Yang ketinggalan adalah manusia yang lupa akan seruan Allah dan RasulNya. Pemerintah yang lupa akan tangungjawabnya untuk meninggikan syariah Islam.

Wahai kaum Muslimin.

Kini pilihan adalah ditangan anda. Kembalilah kepada perjuangan yang sebenar. Bersamalah kita membina sebuah Empayar Islam yang digeruni musuh. Kita kembalikan peraturan dan kehidupan Islam didalam hidup kita seharian. Kembalikan DAULAH KHILAFAH ISLAMIYAH yang pasti akan menggunakan hukum Allah secara seluruhnya.


(Gambar : Kartika Sari Dewi)

0 comments:

 
© Copyright by Dunia Menuju Daulah Khilafah  |  Template by Blogspot tutorial