SEMINAR JELAJAH MALAYSIA 2010

KHILAFAH ATAS MANHAJ KENABIAN – JANJI ALLAH DAN RASULNYA

"Di tengah-tengah kalian terdapat zaman kenabian, atas izin Allah ia tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian. Ia ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) yang zalim; ia juga ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) diktator yang menyengsarakan; ia juga ada dan atas izin Alah akan tetap ada. Selanjutnya akan ada kembali Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian." Beliau kemudiannya diam. [HR Ahmad dan al-Bazar]

SIAPA JEBBAT

My photo
Siapa ana??? Ana bukanlah hero filem cinta, bukan juga hero filem hollywood mahupun bollywood. Ana hanyalah seorang hamba Allah... Ana adalah umat Muhammad S.A.W... Bagaimana pula dengan anta...??? Masih kabur??? Mari bersama-sama dengan ana menuju ke sebuah negara yang bergelar Daulah Khilafah. InsyaAllah... Pandangan/kritikan/nasihat dialukan. Pastikan subject email anta mengikut tajuk yang hendak di kemukakan dan Email ke : jebbat@gmail.com

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK



Esok adalah hari permulaan Ramadhan bagi ummat Islam seluruh Malaysia dan juga dunia. Kata orang melayu, "mula puasa". Terlebih dahulu ana di sini menyucapkan Salam Ramadhan kepada semua kaum muslimin tidak kiralah dari PAS, UMNO, PKR, HT termasuklah NGO dan gerakan Islam yang lain. Semoga dalam Ramadhan ini, kita perbanyakkan berdoa agar diberi petunjuk dan hidayah kepada kita tentang jalan perjuangan yang sebenarnya.

Disamping kita menuju Aidilfitri, jangan lupa lak nak puasa.

Allah SWT berfirman :
"Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa, ".[Al-Baqarah(2):183]

Jangan lak buat-buat lupa lak. Selalunya bulan puasa ni ada laa penyakit "setahun sekali" datang melanda bak tsunami. Pakat habis pi beli nasi kandar kononnya Gastrik atau lebih di kenali GAS - TRICK.

Kepada penjual, klu nak untung tuu, agak-agak laa. Jangan la nak buat pesta lak. Kesian orang yang kurang pendapatan tuu. Kita nak cari berkat bulan ramadhan ni.

Yang puasa pulak... agak-agak 1 jari dah laa. Jangan pi susun plastik penuh 10 jari pulak. Tak habis nanti kan membazir.


Yang belum taubat tuu, cepat-cepatlah kembali ke pangkal jalan.

Walau bagaimana pun, apa yang ditulis ni adalah sekadar luahan rasa. Jangan pulak bulan Ramadhan saja jadi "baik"... lepas Ramadhan... sama juga.

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada akhi Nashir, Na'im, Ghazi, Wuzara, WM, Abdullah Hukum, John Doe, IP Pekida, Fikrul Mustanir, Politigus, Aljauhary, Somurouh, ande, 1khalifah, Mohammad Abduh, fseikonom, Nurul Huda, izat89, faizal, matmin30 dan seluruh pembaca budiman. Jangan antum semua kecil hati jika nama antum tiada. Maaf kerna terlalu banyak jika di senaraikan. Klu nak senarai, rasanya leh kelabu mata tetapi InsyaAllah, ana tetap mengingati semua saudara-saudara ana.

Apapun terima kasih kepada semua yang memberi komen, kritikan, nasihat serta peringatan dan tak kurang juga yang mencemuh. Cuma janganlah kita jadikan ini semua sebagai penghalang kita dan sebagai pemutus ikatan silatulrahim.

Diakhir kata, semoga dibulan Ramadhan ini akan menjadikan kita lebih bersemangat bagi menuju kearah kegemilangan Islam.

Takbir!!!

ALLAHUAKBAR!!!


0 comments:

 
© Copyright by Dunia Menuju Daulah Khilafah  |  Template by Blogspot tutorial