SEMINAR JELAJAH MALAYSIA 2010

KHILAFAH ATAS MANHAJ KENABIAN – JANJI ALLAH DAN RASULNYA

"Di tengah-tengah kalian terdapat zaman kenabian, atas izin Allah ia tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian. Ia ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) yang zalim; ia juga ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) diktator yang menyengsarakan; ia juga ada dan atas izin Alah akan tetap ada. Selanjutnya akan ada kembali Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian." Beliau kemudiannya diam. [HR Ahmad dan al-Bazar]

SIAPA JEBBAT

My photo
Siapa ana??? Ana bukanlah hero filem cinta, bukan juga hero filem hollywood mahupun bollywood. Ana hanyalah seorang hamba Allah... Ana adalah umat Muhammad S.A.W... Bagaimana pula dengan anta...??? Masih kabur??? Mari bersama-sama dengan ana menuju ke sebuah negara yang bergelar Daulah Khilafah. InsyaAllah... Pandangan/kritikan/nasihat dialukan. Pastikan subject email anta mengikut tajuk yang hendak di kemukakan dan Email ke : jebbat@gmail.com

INIKAH YANG KITA MAHU???





Berakhir sudah ABPBH baru-baru ini. Seperti yang di ketahui umum Nabil merangkul 3 anugerah (klu tak salah sebab ana tak tengok) dan menjadikannya artis paling popular. Walau bagaimanapun insiden yang memalukan tidak di jangka berlaku apabila Nabil dengan selamba memeluk kekasihnya Ima.

Nabil yang lahir dari sebuah keluarga berbangsa Melayu dan beragama Islam telah lupa nilai-nilai agama. Beliau hanya memenangi Anugerah dan belum lagi menjadi Perdana Menteri Malaysia, Nabil tidak dapat mengawal keseronokannya dan terus lupa akan nilai seorang Muslim.

Memalukan lagi apabila seluruh Malaysia melihat apa yang di lakukan. Beginikah sifat seorang Muslim???

Persoalannya sekarang, ADAKAH KEHIDUPAN YANG SEBEGINI YANG KITA MAHU???

Berpelukan dengan bukan muhrim, ranjang di televisyen, cium, seks bebas, samseng, DVD lucah berleluasa, anak gadis berpeleseran di shopping komplek dan pelbagai lagi gejala sosial yang timbul. Yang terbaru di Pulau Pinang apabila bayi yang berusia 3 bulan (kalau tak salah) di humban ke dinding.

Inikah yang kita mahu.???

Melakukan seks bebas atas dasar suka sama suka. Apabila bertegang urat, gadis buat repot polis yang dia di rogol. Lelaki di tangkap sedangkan gadis hanya tersenyum sinis. Sepatutnya kedua-dua di kenakan hukuman sebat kerana berzina.

Inikah yang kita mahu.???

Kebanyakan Muslim hari ini hanya ingin menjadi bapa. Mereka tidak pernah terfikir yang mereka akan menjadi datuk. Jika cucu kita bertanya...

"atok, apa itu mandi wajib???"

Kita sendiri tidak tahu kerana kita jahil dalam agama. Apa perasaan anda ketika itu.

Inilah yang terjadi sekarang ini. Bagaimana pula keluarga Ima yang melihat anak gadisnya yang di peluk di khalayak ramai. Bayangkan nenek dan atok Ima melihatnya.

Ya Allah, aku mohon kepadaMU... jika benar jalan yang ku pilih ini maka tegakkanlah
Daulah Khilafah di bumiMU ini supaya dapat kami lihat kehidupan Islam yang sebenarnya...
Ya Allah, dengan izinMU... kau berilah petunjuk kepada mereka yang masih lalai, yang masih hitam hatinya, yang masih bongkak dan sombang. Ya Allah, kembalikanlah mereka ke jalan yang benar.
Hanya Allah yang kami sembah dan hanya dari Allah kami minta pertolongan.
Amin....

0 comments:

 
© Copyright by Dunia Menuju Daulah Khilafah  |  Template by Blogspot tutorial