SEMINAR JELAJAH MALAYSIA 2010

KHILAFAH ATAS MANHAJ KENABIAN – JANJI ALLAH DAN RASULNYA

"Di tengah-tengah kalian terdapat zaman kenabian, atas izin Allah ia tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian. Ia ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) yang zalim; ia juga ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) diktator yang menyengsarakan; ia juga ada dan atas izin Alah akan tetap ada. Selanjutnya akan ada kembali Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian." Beliau kemudiannya diam. [HR Ahmad dan al-Bazar]

SIAPA JEBBAT

My photo
Siapa ana??? Ana bukanlah hero filem cinta, bukan juga hero filem hollywood mahupun bollywood. Ana hanyalah seorang hamba Allah... Ana adalah umat Muhammad S.A.W... Bagaimana pula dengan anta...??? Masih kabur??? Mari bersama-sama dengan ana menuju ke sebuah negara yang bergelar Daulah Khilafah. InsyaAllah... Pandangan/kritikan/nasihat dialukan. Pastikan subject email anta mengikut tajuk yang hendak di kemukakan dan Email ke : jebbat@gmail.com

KERANA AL-QURAN DAN SUNNAH HT DI FITNAH.



INI BUKANLAH AMARAN TETAPI PERINGATAN

Respon kepada mereka yang tidak pernah menghadiri program HT tetapi bercakap mengenai HT.

Pengalaman ana bersama HT, tidak pernah ada satu arahan pun yang menyeru ana menjauhkan diri dari saudara seIslam ana. Ana juga tidak pernah mendapat arahan supaya memutuskan silatulrahim sesama Islam. HT hanya menjelaskan apa yang sepatutnya kita sebagai hamba kepada Pencipta lakukan. Puas dan jelas sekali apabila setiap yang di terangkan di sertakan dengan Al-Quran dan Hadis. Adakah salah jika HT menggunakan Al-Quran dan Hadis sebagai cara hidup.... salahkah???

JIKA SALAH, BERIKAN HUJAH ANTUM SEMUA BERDASARKAN AL-QURAN DAN HADIS...

---------------------------------------------

Terlalu banyak fitnah yang di lemparkan kepada Hizbut Tahrir.
Jadi janganlah antum semua terkejut apabila menbacanya.
Berikut adalah fitnah yang dapat di kumpulkan.

1. HT membolehkan cium perempuan ajnabi (bukan mahram).
2. HT menolak hadis ahad.
3. HT mengatakan semua orang yg mengambil demokrasi sebagai kafir.
4. HT menghalalkan zina.
5. HT sesat
6. HT muktazilah
7. HT khawarij.

dan pelbagai lagi tuduhan yang di lemparkan.

Dari pengamatan kami fitnah-fitnah sebegini timbul kerana kerana:-
(1) Kejahilan penulis/penceramah tentang Hizbut Tahrir, namun ingin mengatakan sesuatu tentang Hizbut Tahrir
(2) Penulis/Penceramah mendapat maklumat yang salah tentang HT dan terus menyampaikan apa yang didengarnya, tanpa memeriksa terlebih dahulu kesahihan maklumat tersebut.
(3) Kedengkian dan sifat busuk hati serta permusuhan yang ada pada penceramah/penulis melihat perkembangan dakwah HT yang semakin baik, lalu cuba menabur fitnah agar orang menjauhi HT.
(4) Penceramah dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu, termasuk pihak kerajaan untuk memburuk-buruk dan menfitnah HT.
Kami yakin bahawa jika penulis/penceramah tersebut adalah seorang yang ikhlas, maka mereka pasti tidak akan menulis/bercakap tanpa usul periksadan tanpa niat yang jahat/dengki.

Persolannya.

Jika benar apa yang di katakan maka ana cabar antum semua kemukakan bukti sahih yang HT bertentangan dengan Al-Quran dan Hadis.
Bukti haruslah sahih dan di keluarkan melalui percakapan (rakaman video/audio) atau tulisan (laman web rasmi). Sertakan bukti tersebut kepada ana.

Jika dari audio atau video, buktikan dia adalah syabab HT.

Ana sudah muak dengan mereka yang hanya pandai bercakap tanpa bukti.

Demi Allah..... jika sesiapa yang dapat menunjukkan bukti kesesatan HT maka ana akan tinggalkan (bukan bermaksud memutuskan silatulrahim) tetapi jika tidak dapat membuktikannya, demi Allah jugalah ana akan menuntutnya di akhirat kelak.

Jangan hanya bercakap di ceramah tanpa bukti kerna semua manusia boleh bercakap. Kemukakanlah bukti...

DEMI ALLAH, ANA MINTA KEMUKAKAN BUKTI...

Emailkan kepada ana : jebbat@gmail.com

0 comments:

 
© Copyright by Dunia Menuju Daulah Khilafah  |  Template by Blogspot tutorial