SEMINAR JELAJAH MALAYSIA 2010

KHILAFAH ATAS MANHAJ KENABIAN – JANJI ALLAH DAN RASULNYA

"Di tengah-tengah kalian terdapat zaman kenabian, atas izin Allah ia tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian. Ia ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) yang zalim; ia juga ada dan atas izin Allah ia akan tetap ada. Lalu Dia akan mengangkatnya jika Dia berkehendak mengangkatnya. Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) diktator yang menyengsarakan; ia juga ada dan atas izin Alah akan tetap ada. Selanjutnya akan ada kembali Khilafah yang mengikuti manhaj kenabian." Beliau kemudiannya diam. [HR Ahmad dan al-Bazar]

SIAPA JEBBAT

My photo
Siapa ana??? Ana bukanlah hero filem cinta, bukan juga hero filem hollywood mahupun bollywood. Ana hanyalah seorang hamba Allah... Ana adalah umat Muhammad S.A.W... Bagaimana pula dengan anta...??? Masih kabur??? Mari bersama-sama dengan ana menuju ke sebuah negara yang bergelar Daulah Khilafah. InsyaAllah... Pandangan/kritikan/nasihat dialukan. Pastikan subject email anta mengikut tajuk yang hendak di kemukakan dan Email ke : jebbat@gmail.com

HAK RAKYAT???


Assalamualaikum WBT.

Terpanggil buat kadang-kadang kalinya (hehehe) untuk kembali meluahkan pandangan yang tak seberapa ini. Kebelakangan ini banyak media massa melaporkan pembongkaran rakyat terhadap kerajaan negeri.

Di Kelantan, pembangkang di Kelantan menyuarakan rasa tidak puas hati mengenai hak rakyat. Klu tak salah isu tanah. Maaf ana dah lupa.

Dan yang terbaru adalah di Pulau Pinang. Isu tanah yang dipindah hak milik oleh kerajaan Pulau Pinang sewenangnya (ana tengok dalam berita jam 8.00 / 11 Nov 2009). Isu ini dibangkitkan oleh Ketua Pembangkang Pulau Pinang dan mahu Ketua Menteri Pulau Pinang meletak jawatan. Ketua Menteri PP iaitu Lim Guan Eng yang dulunya pernah mengeluarkan kenyataan yang beliau akan mencontohi pemerintahan Othmaniyah dan mendapat sokongan dari pihak Pakatan Rakyat. Namun kini jika hendak dibandingkan dengan Khalifah Othmaniyah... rasanya "jauh api dari panggang".

Semua ini timbul kerana "HAK RAKYAT". Kononya rakyat mempunyai hak itu dan ini. Bagaimana pula dalam Islam.???

Wahai kaum muslimin.

Ketahuilah, hak anda sebagai rakyat adalah mendapat pendidikan secara percuma, air secara percuma, api secara percuma dan pelbagai lagi kemudahan termasuklah perubatan secara percuma. Jika ini (isu tanah) yang di bangkitkan oleh pembangkang, dimana suara kalian untuk menegakkan "Hak Rakyat" dari segi Islam.

Dari Ibnu Abbas r.a, bahawa Nabi Sallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda,
“Kaum Muslimin bersyarikat (berkongsi) dalam tiga perkara iaitu air, padang ragut dan api” [HR Abu Daud]. Anas r.a pula meriwayatkan hadis dari Ibnu Abbas r.a tersebut dengan tambahan, “wa tsamanuhu haram” (“dan harganya adalah haram”). Ibnu Majah juga meriwayatkan dari Abu Hurairah r.a, bahawa NabiSallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda, “Tiga hal yang tidak akan pernah dilarang (dari manusia memanfaatkannya) adalah air, padang ragut dan api” [HR Ibnu Majah].

Dimanakah suara kalian yang kononnya memperjuangkan hak rakyat.???

Adakah kalian hanya bersuara bila ada kepentingan dalam politik kalian semua.???

Ketahuilah, kalian semua tidak mampu memberi semua ini kerana kalian berada dalam sistem kufur. Sistem yang menghambakan diri pada manusia. Sistem yang memisahkan agama dari kehidupan. Sistem ini dinamakan sistem "DEMOKRASI"..............

Ya... Sistem Demokrasi kufur yang telah membina tembok penghadang agama dalam jiwa kalian. Kalian berhukumkan hukum manusia dan mengetepikan hukum Allah. Inilah sebabnya kalian mampu untuk tidak memberikan "HAK RAKYAT" kepada rakyat.

Ketahuilah wahai pemerintah....

Kalian telah mendustakan perintah Rasulullah SAW kepada kamu. Kalian telah mengetepikan hak rakyat yang diamanahkan kepada kamu. Mana hero BN??? Mana hero PR???
Itulah wajah hodoh demokrasi yang tidak mampu dilihat oleh segelintar mereka atau hanya buat-buat tak nampak kerna ada kepentingan diri mahupun politik kotor sekularisma. Samada PR mahupun BN memerintah, rakyat tetap tidak berubah. Hak Rakyat masih juga diketepikan. Islam tidak ditegakkan juga kerana hak rakyat.
Selagi tidak ditegakkan Daulah Islamiyah, maka syariah tidak akan menjadi kenyataan dan selagi syariah tidak dijalankan maka tiada indahnya Islam pada dunia.....
Wahai kaum muslimin,
Ketahuilah hak anda sebagai rakyat. Islam tidak pernah meminggirkan rakyatnya. Islam bertindak adil kepada semua. Tiada double standard dalam pemerintahan Islam. Hukum Allah akan terkena kepada semua termasuklah pemerintah.
Hanya dengan sistem pemerintahan Khilafah sahajalah, seluruh kaum muslimin dan rakyat daulah akan mendapat segalanya. Daulah Islamiyah dengan seorang Khalifah dan sistem Khilafah yang mampu melaksanaan pemerintahan yang adil berpadukan Al-Quran dan Sunnah.
Kedaulatan pada hukum syarak dan bukan pada tangan rakyat.

0 comments:

 
© Copyright by Dunia Menuju Daulah Khilafah  |  Template by Blogspot tutorial